martes, 10 de febrero de 2009

Informàtica aplicaca a l'educació. Els blogs

Els blocs han esdevingut un excel·lent recurs pedagògic, ja que suposen un sistema fàcil i sense cost per a la publicació periòdica a Internet. Una part significativa del professorat ja s’ha vist atreta pel format i ha aprofitat la publicació de blocs per al desenvolupament de la tasca didàctica i la comunicació d’idees. D’aquesta manera, s’ha donat lloc a un nou gènere que ja es coneix com a ‘edubloc’. L’ús de blocs fa que l’alumne/a
  • creï els seus textos propis i llegeixi els d’altres;
  • elabori el pensament seqüencialment, cosa que li atorga un alt grau de control sobre el discurs;
  • faci ús del llenguatge hipertextual per a compondre la publicació en línia;
  • organitzi en categories cada nova aportació (post) dintre del discurs del seu bloc;
  • pugui integrar documents amb orientacions didàctiques al bloc mitjançant enllaços;
  • vegi potenciat el debat, la reflexió, la col·laboració permanent al voltant d’un tema;
  • socialitzi la seva feina i la informació;
  • pugui fer treballs de recerca en equip i en línia amb l’ajuda dels companys i companyes i el/la professor/a.

Els blocs poden ser l’instrument ideal per a l’elaboració de crèdits de síntesi o treballs de recerca de batxillerat perquè permeten veure la progressió de la feina, anar exposant i resolent els dubtes que es generen, reconduint el plantejament de la tasca encomanada, en definitiva, seguir i analitzar el procés de construcció del coneixement. A més, cal fer notar un altre dels avantatges de l’ús dels blocs: l’actualització constant de continguts mitjançant la sindicació (RSS) de manera que un/a professor/a pot estar al dia, des de la seva bústia de correu electrònic p.e., de la progressió de la feina exposada a cadascun dels blocs del seu alumnat.



No hay comentarios:

Publicar un comentario