- creï els seus textos propis i llegeixi els d’altres;
- elabori el pensament seqüencialment, cosa que li atorga un alt grau de control sobre el discurs;
- faci ús del llenguatge hipertextual per a compondre la publicació en línia;
- organitzi en categories cada nova aportació (post) dintre del discurs del seu bloc;
- pugui integrar documents amb orientacions didàctiques al bloc mitjançant enllaços;
- vegi potenciat el debat, la reflexió, la col·laboració permanent al voltant d’un tema;
- socialitzi la seva feina i la informació;
- pugui fer treballs de recerca en equip i en línia amb l’ajuda dels companys i companyes i el/la professor/a.
Els blocs poden ser l’instrument ideal per a l’elaboració de crèdits de síntesi o treballs de recerca de batxillerat perquè permeten veure la progressió de la feina, anar exposant i resolent els dubtes que es generen, reconduint el plantejament de la tasca encomanada, en definitiva, seguir i analitzar el procés de construcció del coneixement. A més, cal fer notar un altre dels avantatges de l’ús dels blocs: l’actualització constant de continguts mitjançant la sindicació (RSS) de manera que un/a professor/a pot estar al dia, des de la seva bústia de correu electrònic p.e., de la progressió de la feina exposada a cadascun dels blocs del seu alumnat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario